Strategie Nicva
Strategie 2018-2019
- Nicva wil een nieuwe speler zijn in het leveren van adequate interventies in zaken waar complexiteit en sensitiviteit spelen en die vaak emotioneel beladen zijn.
- Nicva introduceert het telefonische en online interventie loket.
- Nicva richt zich daarbij op alle sectoren en de overheid voor een pilot van de interventiefunctionaris (ombudsfunctionaris).
- Nicva ontwikkelt daartoe een basisopleiding voor de interventiefunctionaris en verkrijgt een accreditatie voor de opleiding.
- Nicva wil zijn bestand aan interventiedeskundigen uitbreiden en voorzien in een adequate training (on the job).
- Nicva wil met publiciteit laten zien dat de interventies door Nicva succesvol zijn.
- Nicva wil naast het versterken van de banden met bestaande relaties werken aan de ontwikkeling van nieuwe partnerships.
Strategie 2019-2020
- Evaluatie strategie 2018-2019 en herbezien waar nodig en betrek daarin de toolbox van gehanteerde interventietechnieken
- In 2019 maken we een eerste jaarrapportage.+
- Een pilot uitzetten voor het op afroep inzetten van een de interventiefunctionaris voor bedrijven, instellingen en de overheid naast de reeds bestaande technieken van coaching klachtbehandeling, bemiddeling en mediation.
- Nicva wil het vertrouwen winnen van werkgevers(organisaties) en werknemers(organisaties).
- Een opleidingsprogramma ontwikkelen en uitrollen voor sectorgerichte specialisatie voor de interventiefunctionaris.
Strategie 2020-2021
- Evaluatie strategie 2019-2020 en herbezien waar nodig
- Nicva realiseert een keurmerk voor interventiefunctionarissen door accreditatie.
- Herbeoordeelt voortdurend haar opleidingen/trainingen aan de hand van de praktijkervaringen en verwerkt dat in het trainings- en opleidingsprogramma
- De website van Nicva bevat een geanonimiseerde casuïstiek om aan de publiciteitsdoelstellingen van Nicva te kunnen beantwoorden.